Massage nieuws

Topfit

Dikke lagen bewolking, korte dagen en voorlopig geen warm weer in aantocht. Hebt u last van de winterdip? Wij hebben een aantal praktische tips die u helpen een stukje vrolijker te worden!

Winter zónder dip
U wordt er niet blij van, die winterdip. Donkere dagen, kou, weinig zonlicht en voorlopig geen vooruitzicht op warm weer. Als u vatbaar bent voor de winterdip dan zorgen deze omstandigheden ervoor dat u zich moe, neerslachtig en futloos voelt. U heeft daadwerkelijk de neiging om u terug te trekken en een winterslaap te houden.

Toch zijn er veel dingen die u kunt doen om uw winterdip te voorkomen, op te lossen of in ieder geval minder diep te maken.


Breng tijd door in de buitenlucht, liefst zo vroeg mogelijk in het eerste daglicht. Het licht in de ochtend bevat relatief veel blauw. Blauw licht remt de productie van melatonine (het hormoon dat u slaperig maakt). Hierdoor word u écht wakker, en verminder uw de winterdip.

Vergeet uw vitaminen niet. Slik uw multivitamine, en slik vitamine D (zonlicht in een potje!).

Schrijf elke dag drie dingen op waarvoor u dankbaar bent. Door een positieve, dankbare stemming vast te houden geeft u die winterdip geen kans.

Boek een ontspanningsmassage, besteed wat extra aandacht aan uzelf. Laat uw masseren of pak een sauna waardoor uw natuurlijke weerstand automatisch toeneemt. 

Kies voor een Topfitmassage, spieren en bindweefsel worden goed aangepakt! Klachten verminderen en u kunt zich beter ontspannen.


Ga terug